قوانین و مقررات

جدول درصد جریمه بیمه های داخلی

آخرین به روز رسانی (97/5/7)

ردیف های سبز رنگ به روز شده اند

  • 1. کلیه عملیات خرید بلیت در این سایت مشمول قوانین جاری تجارت الکترونیک بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار بدینوسیله اظهار می نماید که از کلیه قوانین و مقررات خرید بلیت آگاهی کامل دارد.
  • 2. خرید بلیت در وب سایت تنها با کارت های بانکی عضو شبکه شتاب امکان پذیر است. تمام زمان های مندرج در بلیت، به وقت محلی می باشد.
  • بلیت قابل انتقال به غیر نبوده و شرایط مندرج در بلیت، به منزله مفاد قرارداد بین شرکت هواپیمایی و مسافر می باشد و صدور بلیت توسط شرکت هواپیمایی برای مسافر، به منزله قبولی تمام شرایط مندرج در بلیت و قوانین و مقررات و رویه های جاری شرکت هواپیمایی، از سوی مسافر می باشد.
  • *** امکان اضافه نمودن مسافر جدید به PNR از قبل تشکیل شده وجود ندارد.
  • 5. گذرنامه مسافرین در پروازهای بین المللی می بایست از شروع سفر دارای حداقل 6 ماه اعتبار باشد. بدیهی است مسئولیت ناشی از عدم توجه به اعتبار گذرنامه بر عهده مسافر خواهد بود.
  • 6. مسئولیت صحت اطلاعات و اعتبار مدرک روادید و گذرنامه در مسیرهای خارجی به عهده مسافر می باشد.
  • 7. لطفا در زمان وارد نمودن شماره گذرنامه ، حروف و اعداد به صورت کامل ثبت شود.
  • 8. مسافر بر طبق قوانین و مقررات جاری کشور مبداء و کشور یا کشورهای مقصد موظف به رعایت الزامات قانونی برای سفر از جمله اعتبار گذرنامه و اعتبار و صحت روادید و یا سایر مجوزهای لازم جهت سفر و غیره ، میباشد. پرداخت هر گونه هزینه و خسارت احتمالی وارد بر متصدی حمل و نقل، به عهده مسافر می باشد.
  • 9. تطابق نام و نام خانوادگی و شماره ملی با کارت شناسایی مسافر جهت پذیرش مسافر الزامی می باشد.بدیهی است از پذیرش مسافری که هر یک از موارد فوق مغایر با کارت شناسایی وی باشد ممانعت به عمل خواهد آمد و استرداد بر مبنای قوانین مسافر NOSHOW انجام میگردد.مسئولیت ثبت هرگونه اطلاعات نادرست مخصوصا شماره ملی به عهده مسافر می باشد.
  • 10. در خرید پرواز داخلی برای مسافر غیر ایرانی، شماره گذرنامه مسافر را در قسمت شماره ملی وارد نمائید.
  • 11. همراه داشتن کارت ملی برای احراز هویت در پروازهای داخلی و گذرنامه جهت پرواز های خارجی و روادید (در صورت نیاز) جهت صدور کارت پرواز الزامی است. مسافر بر طبق قوانین و مقررات جاری، موظف به رعایت الزامات قانونی برای سفر می باشد.
  • 12. بلیت یک طرفه پروازهای خارجی به مسافرانی تعلق میگیرد که اقامت و یا روادید طولانی مدت (بیشتر از 6 ماه) کشور مقصد را دارند.
  • 13. بلیت های دو طرفه خارجی ، اگر مسیر برگشت خارج از زمانبندی مشخص شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری کنسل شود ، مبلغ کل بلیت یک طرفه کسر شده و مابقی به حساب مسافر استرداد میشود.
  • 14. مسافر نوزاد کمتر از دوسال، مسافر خردسال بین دو تا دوازده سال و مسافر بزرگسال بیشتر از دوازده سال می باشد در صورت عدم دقت و اشتباه وارد نمودن رده سنی، تا دریافت مالتفاوت قیمت بلیط مسافر پذیرش نخواهد شد. SSR CHD *** الزاماً قبل از دستور ETK ( صدور بلیط ) درج گردد.
  • 15. مبنای محاسبه نرخ بلیت کودک بالای دوسال : •برای کلاس های S,I,T,U,A,X,Z معادل 50 درصد نرخ بزرگسال • برای کلاس های Q,L,M,N,R,B,D,E معادل 65 درصد نرخ بزرگسال • برای کلاس های K,H معادل 75 درصد نرخ پایه بزرگسال • برای کلاس هایV,Y معادل 80 درصد نرخ پایه بزرگسال • برای کلاس های P,W معادل 100 درصد نرخ پایه بزرگسال و مبنای محاسبه و برای نوزادان کلیه کلاس هایی نرخی 10 درصد نرخ پایه بزرگسال می باشد. *** مسافر نوزاد بصورت NO SEAT پذیرش می گردد. در صورت نیاز به صندلی اضافه ( EXTRA SEAT ) با شماره 44630143-021 تماس حاصل فرمائید.
  • 16. به همراه داشتن مجوز پزشک برای خانم های باردار و نوزادان کمتر از 7 روز ، افراد با بيماري هاي قلبي ـ عروقي ، بيماري هاي تنفسي ، صرع ، آنمي شديد و ديابت مليتوس كنترل نشده و كساني كه دياليز مي شوند یا از داروهاي تضعيف كننده سيستم ايمني استفاده مي نمايند و يا هرگونه بيماري كه سبب منع سفر هوايي باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می باشد. همچنين دارو هاي مورد نياز خود را در طول سفر و در داخل كيف دستي خود بهمراه داشته باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09190038388 تماس حاصل فرمایید.
  • 17. مسافر متعهد می باشد به اعلان های فرودگاه و شرکت هواپیمایی و زمان مندرج در کارت پرواز جهت سوار شدن و زمان بسته شدن گیت خروجی در هر پرواز، توجه نموده و در زمان های اعلام شده در محل مربوطه جهت انجام تشریفات پروازی حضور یابد. مسافر شخصاً مسئول هرگونه عدم حضور در زمان های اعلام شده بوده و پرواز هواپیما به دلیل تأخیر یا عدم حضور مسافر، به تعویق نخواهد افتاد.
  • 18. شرکت هواپیمایی حق دارد در صورتیکه بنا به تشخیص مقامات فرودگاهی یا خدمه پروازی یا نمایندگان شرکت هواپیمایی مستقر در فرودگاه و یا مراجع قانونی و قضایی، آغاز یا ادامه سفر مسافری موجب احتمال ایجاد اختلال در ایمنی یا امنیت پرواز گردد یا نسبت به سایر مسافرین تهدید محسوب شود یا مسافر در فهرست ممنوع پرواز باشد، از آغاز یا ادامه سفر مسافر مربوطه جلوگیری نماید.
  • 19. حضور مسافر در فرودگاه، دو (2) ساعت قبل از پرواز در پروازهای داخلی و سه (3) ساعت قبل از پرواز در پروازهای خارجی، الزامی است.
  • 20. توجه فرمایید، حداقل زمان مورد نیاز جهت اتصال پرواز هواپیمایی زاگرس در تهران بشرح زیر می باشد.بدیهی است در صورت عدم رعایت زمان مورد نیاز در هنگام خرید آنلاین،مسئولیت هر گونه خسارت به عهده مسافر خواهد بود.
  • • پرواز خارجی به پرواز خارجی (IKA-IKA) از زمان فرود تا خروج سه ساعت • پرواز خارجی به پرواز داخلی (IKA-THR) از زمان فرود تا خروج شش ساعت و نیم • پرواز داخلی به پرواز خارجی (THR-IKA) از زمان فرود تا خروج شش ساعت ونیم • پرواز داخلی به پرواز داخلی (THR-THR) از زمان فرود تا خروج سه ساعت
  • 21. کلیه پروازهای خارجی هواپیمایی زاگرس از فرودگاه بین المللی امام خمینی و پروازهای داخلی از ترمینال 1 فرودگاه مهر آباد انجام می شود.
  • 22. شرکت هواپیمایی حق دارد بنابر محدودیت های فنی یا عملیاتی، نسبت به تغییر زمان انجام پرواز، نوع هواپیما و کابین و کلاس پروازی، اقدام نماید. تغییر زمان انجام پرواز در صورت امکان و وجود فرصت کافی و صحیح بودن اطلاعات تماس اعلام شده برای مسافر، به شماره اعلام شده اطلاع رسانی می شود. )درج شماره تلفن همراه الزامی می باشد (.
  • 23. آخرین زمان برای تغییر تاریخ و کنسل نمودن بلیت پروازهای داخلی و جریمه عدم حضور مسافر (NO SHOW) با توجه به کلاس نرخی به شرج جدول 1 می باشد.
  • 24. در کلیه پرواز های هواپیمایی زاگرس (داخلی و خارجی)، قوانین تغییر تاریخ،کنسلی بلیت و حداکثر بار مجاز با توجه به کلاس نرخی متغیر می باشد. برای اطلاع از قوانین مذکور بعد از انتخاب پرواز به قسمت "قوانین تغییر و کنسلی بلیت" در جدول تفکیک قیمت توجه فرمایید.
  • 25. هرگونه تغییر در پرواز داخلی شامل جریمه بوده و درصد جرایم مشابه شرایط کنسلی می باشد.
  • • کلاس های نرخی V,Y,K P ؛:کلاس های نرخی V,Y,K P ؛:از زمان صدور تا ساعت 12 سه روز قبل از پرواز با کسر 50 درصد، الباقی مستردخواهد شد و پس از آن « هرگونه تغییر و یا استرداد در این کلاس های پروازی مجاز نمی باشد و هیچگونه وجهی مسترد نخواهد شد. بار مجاز همراه مسافر 15 کیلوگرم برای مسافر بزرگسال و کودک می باشد.
  • • کلاس نرخیH : از زمان صدور تا ساعت 12 سه روز قبل از پرواز با کسر 45 درصد ،تا ساعت 12 روز قبل از پرواز 50 درصد و تا سه ساعت قیل از پرواز 60درصد و از 3ساعت قبل از پرواز به بعد 80 درصد ، الباقی قابل استرداد است. بار مجاز همراه مسافر 20 کیلوگرم برای مسافر بزرگسال و کودک می باشد.
  • • کلاس های نرخی Q,L : کلاس های نرخی Q,L : از زمان صدور تا ساعت 12 سه روز قبل از پرواز با کسر 35 درصد، تا ساعت 12 روز قبل از پرواز 40 درصد و تا سه ساعت قیل از پرواز 50 درصد و از 3ساعت قبل از پرواز به بعد 70 درصد، الباقی قابل استرداد است. بار مجاز همراه مسافر 20 کیلوگرم برای مسافر بزرگسال و کودک می باشد.
  • • کلاس نرخی M,N,R: از زمان صدور تا ساعت 12 سه روز قبل از پرواز با کسر 25 درصد، تا ساعت 12 روز قبل از پرواز 30 درصد و تا سه ساعت قیل از پرواز 40 درصد و از 3ساعت قبل از پرواز به بعد 50 درصد ، الباقی قابل استرداد است. بار مجاز همراه مسافر 20 کیلوگرم برای مسافر بزرگسال و کودک می باشد.
  • • کلاس نرخی B,D,E,S,I,T,U,A : از زمان صدور تا ساعت 12 سه روز قبل از پرواز با کسر 15 درصد، تا ساعت 12 روز قبل از پرواز 20 درصد و تا سه ساعت قیل از پرواز 30 درصد و از 3ساعت قبل از پرواز به بعد 40 درصد، الباقی قابل استرداد است. بار مجاز همراه مسافر 20 کیلوگرم برای مسافر بزرگسال و کودک می باشد.
  • • کلاس نرخی Z,X : از زمان صدور تا ساعت 12 سه روز قبل از پرواز با کسر 10 درصد، تا ساعت 12 روز قبل از پرواز 15 درصد و تا سه ساعت قیل از پرواز 20 درصد و از 3ساعت قبل از پرواز به بعد 30 درصد ، الباقی قابل استرداد است. بار مجاز همراه مسافر 20 کیلوگرم برای مسافر بزرگسال و کودک می باشد.
  • *** تا 8 ساعت پس از صدور ، اصلاح نام بدون اخذ جریمه و پس از آن پیرو جدول فوق مشمول جریمه خواهد بود
  • *** در صورت استرداد و عدم ابطال رزرو ، جریمه برابر ستون (4) جدول فوق اعمال خواهد شد.
  • *** در صورت استرداد و عدم ابطال جا یک برابر نرخ بلیط NIF صادر میگردد.
  • *** در صورت void و عدم ابطال جا دو برابر نرخ بلیط NIF صادر میگردد.
  • *** درصد جرایم کلاس های پروازی بر مبنای نرخ پایه بوده و عوارض استرداد می گردد.
  • *** در صورت اسنرداد و عدم ابطال جا یک برابر نرخ بلیط جریمه صادر میگردد.
  • *** در صورت void و عدم ابطال جا دو برابر نرخ بلیط جریمه صادر میگردد.
  • 26. جهت استرداد و یا تغییر بلیت های اینترنتی با شماره 44630143 021- تماس حاصل فرمائید.
  • 27. در زمان تاخير بيش از دو ساعت و يا ابطال پرواز توسط زاگرس، در صورت درخواست و انصراف مسافر از پرواز پس از تماس با واحد خرید اینترنتی کل بهای بلیت مسترد می گردد. در صورت انصراف مسافر از پرواز بعلت تاخیر بیش از 2 ساعت پرواز، جهت استرداد بهای بلیط می بایست تصویر بلیت / رسید مهر شده از سوی ایستگاه مبدا به همراه داشته باشد.
  • 28. مسافر مجاز به حمل بار همراه و غیر همراه، به میزان مندرج در بلیت بوده و حمل هر گونه بار با وزن مازاد، در صورت امکان حمل به تشخیص شرکت هواپیمایی، با پرداخت هزینه اضافه بار و بر طبق شرایط و رویه های جاری شرکت هواپیمایی صورت می گیرد.
  • 29. مسافری که با تحویل بار، بر چسب الصاقی بار به نام او صادر شده است، از نظر این شرکت مالک بار شناخته می شود و شرکت هواپیمایی تنها در برابر فرد مذکور، با رعایت شرایط قانونی و رویه ها و مقررات جاری خود پاسخگو خواهد بود. با توجه به تبعات مالی و امنیتی، به مسافرین محترم اکیداً توصیه می گردد از پذیرفتن بار سایر مسافرین یا سایر افراد و تحویل آن به شرکت هواپیمایی خودداری فرمایند و در غیر این صورت مسئولیت های حقوقی و کیفری متوجه تحویل دهنده بار خواهد بود.
  • 30. از آنجاییکه شرکت هواپیمایی هیچگونه اطلاع و مسئولیتی نسبت به محتویات و ارزش بار تحویل شده از سوی مسافر را ندارد، در صورتیکه مسافر به تحویل هر گونه بار با ارزش از جمله و نه محدود به وجه نقد، کلیه مدارک حقوقی و حقیقی، جواهرات، فلزات قیمتی و یا هرگونه وسایل الکترونیکی، کلید و سوییچ، هر گونه بار فاسد شدنی و شکستنی، کالسکه و صندلی چرخدار( در صورت عدم تحویل به کانتر پذیرش )،و هر گونه بار غیر قابل قبول برای حمل در کابین، با مسئولیت مسافر می باشد و ادعای مسافر مبنی بر فقدان یا خسارت بار مذکور قابل پذیرش نبوده و مسئولیت شرکت هواپیمایی در صورت وجود شرایط قانونی بار، بر مبنای وزن بار تحویل شده، بر طبق و با لحاظ محدودیت های مسئولیت به شرح مذکور در قوانین و مقررات جاری و قابل اعمال ملی و بین المللی حمل و نقل هوایی می باشد.
  • 31. درصورت ورود هرگونه خسارت یا مفقودی بار، مسافری که برچسب الصاقی بار تحویل شده به شرکت هواپیمایی به نام او صادر شده، باید قبل از خروج از سالن تحویل بار فرم اظهار مفقودی یا خسارت بار را تکمیل و امضاء و به نماینده شرکت هواپیمایی تحویل دهد و متعاقباً باید در مهلت قانونی به شرح مقرر در کنوانسیون ورشو و پروتکل الحاقی لاهه، نسبت به طرح شکایت بطور مکتوب در دبیرخانه شرکت هواپیمایی اقدام نماید. فرم اظهار مفقودی یا خسارت بار، صرفاً بنا به اظهار مسافر برای عملیات پی گیری ادعای مطرح توسط مسافر تنظیم می شود و هیچگونه قابلیت استنادی ندارد و نیز شکایت تلقی نمی شود.
  • 32. مسافر متعهد می گردد از تحویل هر گونه بار حاوی کالای ممنوعه و یا خطرناک (بر طبق قوانین و مقررات ملی و بین المللی هوانوردی و رویه های جاری شرکت هواپیمایی) و هرگونه باری که ایمنی و امنیت پرواز، هواپیما، افراد و یا اموال موجود در هواپیما را به مخاطره می اندازد، اکیداً خودداری نماید.
  • 33. علاوه بر موارد فوق الذکر، شرکت هواپیمایی حق دارد از پذیرش هر گونه بار و کالایی که به تشخیص شرکت هواپیمایی غیر استاندارد بوده و یا مخاطره آمیز باشد، خودداری نماید.
  • 34. شرایط حمل و نقل و سایر خدمات مرتبط و مسئولیت شرکت هواپیمایی و محدودیت های آن، تابع قوانین و مقررات قابل اعمال حمل و نقل هوایی می باشد. بهره مندی مسافر از خدمات شرکت هواپیمایی به موجب این بلیت، به منزله آگاهی کامل و پذیرش کلیه قوانین و مقررات جاری و قابل اعمال حمل و نقل هوایی و مقررات و رویه های جاری شرکت هواپیمایی است.
  • 35. بدیهی است شرکت هواپیمایی هیچگونه مسئولیتی نسبت به حمل و نقلی که توسط سایر متصدیان حمل و نقل اعم از هوایی، دریایی، زمینی یا ریلی، حتی با هماهنگی شرکت هواپیمایی صورت گیرد، برعهده نخواهد داشت.
  • 36. کاربران گرامی در صورت تغییر شماره موبایل و آدرس پست الکترونیک به منظور اصلاح آن به قسمت بروز رسانی اطلاعات پروفایل سایت مراجعه فرمایید.
  • 37. شماره تماس(-44630143 021) قسمت رزرو اینترنتی و پست الکترونیک COMMERCIAL@ZAGROSAIRLINES.COM پاسخگوی سوالات شما می باشد.
  • 38. موارد ستاره دار (***) مربوط به شرکت های محترم خدمات مسافرت هوایی طرف قرارداد می باشد.
  • - درج اطلاعات مسافر :
  • تمامی اطلاعات مسافران بايد به صورت کامل و صحيح وارد شوند. همچنين نبايد اطلاعات تکراری يا مخفف وارد شوند. مسافرانی که اطلاعات بليط آنان با کارت شناسايی مطابقت نداشته باشد، بدون بليط تلقی خواهند شد و مسئوليت آن به عهده مسافر خواهد بود .
  • - مسافرت با دو قطار در يك مسير :
  • در صورتی که مسافر بخواهد بليط دو قطار متوالی را تهيه کند، بايد حداقل ۳ ساعت بين زمان رسيدن قطار اول به مقصد و حرکت قطار دوم فاصله در نظر بگيرد. در غير اين صورت مسئوليت کنسل شدن بليط دوم با مسافر است.و شامل قوانين پرداخت خسارت نخواهد شد. همچنين در صورتی که مسافر بخواهد از وسيله نقليه ديگری برای ادامه مسير بعد از قطار استفاده نمايد بايستی فاصله زمانی 4 ساعت از زمان رسيدن به مقصد و حرکت وسيله نقليه دوم رعايت نمايد) در اينگونه موارد مسافر برای اينکه از وسيله نقليه دوم خود جا نماند بايد فاصله ايستگاه قطار تا ترمينال وسيله نقليه دوم را در نظر گرفته و با توجه به آن بليت دوم خود را صادر کند( .
  • پذيرايي
  • پذيرايی در برخی قطارهای ويژه، اختياری و با درخواست مسافر هنگام تهيه ی بليط انجام می شود و هزينه ی آن به بهای بليط اضافه می گردد. مسافر می تواند تنها تا 24 ساعت قبل از حرکت، رزرو بليط با امکان خريد غذا را انجام دهد .
  • -همراه داشتن بليت در سفر :
  • طبق قوانين راه آهن جمهوری اسلامی ايران، مسافر ملزم است برای سوار شدن به قطار بليط چاپ شده را ارائه کند. در صورت وارد شدن خسارت به قطار، پرداخت خسارت فقط به دارندگان نسخه ی چاپی بليط امکان پذير است .
  • - چاپ بليت :
  • مسافری که امکان چاپ بليت را ندارد می تواند با مراجعه به آژانس با پرداخت 1000 تومان برای هر برگ A4 بليتش را چاپ نمايد.
  • - سهميه مخصوص خواهران و برادران و خانواده يا عادي :
  • مسافر موظف است در هنگام خريد بليت مطابق با جنسيت خود کوپه را انتخاب نمايد . در غير اينصورت نمی تواند در قطار مدعی تغيير جای خود توسط رئيس قطار باشد .
  • الف - سهميه عادی: قابل دسترس برای کليه مسافرين اعم از زن ، مرد و خانواده می باشد .
  • ب- سهميه ويژه خواهران: اين سهميه ويژه ی خانم هايی است که تنها مسافرت می کنند. همچنين مسافران می توانند برای فرزندان پسرِ کمتر از 6 سال از اين سهميه استفاده نمايند .
  • ج- سهميه ويژه برادران: ويژه ی آقايانی که تنها مسافرت می کنند .
  • - بليت نيم بها :
  • بليت برای مسافر زير دوازده سال نيم بها می باشد .
  • - بليت نوزادان :
  • قيمت بليط نوزادان تا 2 سالگی، معادل 10 درصد از بهای کل بليط )معادل بهای بيمه ی مسافر( است. همچنين در اين شرايط صندلی به نوزاد تعلق نمی گيرد. در صورتی که مسافر بخواهد برای نوزاد خود صندلی بگيرد، بليط نوزاد نيم بها محاسبه می شود .
  • - بليت نيم بهاي جانبازان و خانواده عزيز شاهد :
  • بليط جانبازان و خانواده های شاهد نيم بهاست و در حال حاضر تنها از طريق مراکز فروش حضوری با ارائه ی اصل کارت شناسايی معتبر بنياد شهيد صادر می شود.
  • - حمل خودرو :
  • الف- مسافران می توانند بليط اين واگن ها را با روشی مشابه بليط قطارهای مسافری از طريق شبکه ی رايانه ای فروش بليط تهيه کنند .
  • لازم به ذکر است خودروهای شاسی بلند با ارتفاع بيش از 158 و اکسل پهن با عرض بيش از180 سانتيمتر قابل حمل نيستند.
  • ب- اطلاعات مورد نياز حمل خودرو با قطار شامل تاريخ و ساعت حرکت، شرايط تحويل خودرو و... برروی برگه بليط درج می شود .
  • ج- پذيرش خودروهای خاموش ، معيوب و تصادفی امکان پذير نيست.
  • د- خودرو هنگام تحويل به انبار بايد دارای موجودی بنزين مطابق با حداکثر يك چهارم ظرفيت باك خودرو باشد.
  • ه- از پذيرش هرگونه وسايل و لوازم اضافی )غير از جك و زاپاس( در داخل خودرو خودداری می شود و هيچگونه ادعايی در اين خصوص در هنگام تحويل خودرو به مالك پذيرفته نمی شود .
  • - دربست كردن كوپه :
  • الف- هنگام خريد کوپه دربست، بهای تمام شده ی صندلی های خالی با کسر هزينه ی خدمات ايستگاهی و پذيرايی از بهای تعرفه بزرگسال محاسبه می شود و با عنوان تعرفه کسر کوپه صادر می شود .
  • ب- برای دربست کردن کوپه بايستی هنگام انتخاب مسير و جستجو تيك کوپه دربست را انتخاب شود و فرآيند خريد تکميل گردد .
  • ج- هنگام دربست کردن کوپه درصورتی که تعداد مسافران کمتر از تعداد صندلی های کوپه باشد، بايستی پس از انتخاب گزينه ی دربست کردن کوپه تعداد واقعی مسافران بزرگسال و کودك را در قسمت مربوطه وارد کنيد. بهای تمام شده ی صندلی های خالی با کسر هزينه ی خدمات ايستگاهی و پذيرايی به صورت خودکار محاسبه می شود .
  • د- در قطارهای سالنی امکان انتخاب گزينه کوپه ی دربست وجود ندارد .
  • ه- مسافر می تواند بعد از دربست کردن کوپه فقط يك نفر مسافر اضافی را بدون بليط با خود به قطار ببرد . اين مسافر حق درخواست جا خارج از همان کوپه را ندارد , قبض اين مسافرمطابق استحقاق او توسط رئيس قطار صادر می شود .
  • • زمان تحویل اتاق ساعت ۱۴ می باشد. چنانچه میهمان از ساعت ۷ الی ۱۴ به هتل مراجعه نماید ۵۰% هزینه یک شب محاسبه خواهد شد و ورود قبل از ساعت ۷ صبح شامل یک شارژ کامل می باشد.
  • • تخلیه اتاق ساعت ۱۴ می باشد . چنانچه میهمان از ساعت ۱۴الی ۱۸ جهت تمدید اقامت خود اقدام نماید ۵۰% هزینه یک شب محاسبه خواهد شد . خروج بعد از ساعت اعلام شده شامل یک شارژ کامل می باشد.
  • • رزرو کننده ملزم به درج تاریخ دقیق رزرو خود می باشد و اقامت بیشتر از ۱۰ شب با تایید و هماهنگی هتل صورت میگیرد لازم به ذکر است تغییر تاریخ شامل جرائم کنسلی در بازه زمانی می باشد.
  • • رزرو تنها درصورت پرداخت هزینه کامل به تعداد شب های مورد درخواست و اخذ شناسه پیگیری از سایت معتبر می باشد. تأکید می گردد تایید رزرو مهمان منوط به اخذ کد پیگیری توسط سیستم می باشد، این کد زمانی به مهمان اعلام خواهد شد که مراحل واریز قطعی گردد و رزرو پس از پرداخت کامل قطعی خواهد بود.
  • • ملاک قیمت ها در سیستم بر اساس نرخ نمایش داده شده در سایت در لحظه ثبت رزرو خواهد بود و در بازه های زمانی مختلف ممکن است متغیر باشد.
  • • نرخ اعلام شده طبق تأییدیه رسمی اتحادیه هتل داران شامل قیمت پایه اتاق، صبحانه، ۱۵% سرویس ۹%مالیات و عوارض قانونی می باشد.
  • • صبحانه رایگان به صورت بوفه در رستوران برای مهمانان محترم تدارک دیده شده است چنانچه مهمان مایل به صرف صبحانه در اتاق است، از طریق روم سرویس با شارژ هزینه صورت می پذیرد.
  • • سایر هزینه ها مانند نیم شارژ ورود و خروج ، رستوران ، تمدید اقامت و ... طبق تعرفه جاری در هتل به صورت نقدی(ریال، دلار و یورو) تسویه خواهد شد.
  • • لازم به ذکر است پذیرفتن کارت های اعتباری اعم از ویزا مستر و .... مقدور نمی باشد.
  • • امکان تغییر نام برای رزرو ثبت شده فراهم نمی باشد و اتاق فقط به شخصی که رزرو به نام ایشان باشد تحویل می گردد.
  • • حداقل سن جهت اخذ اتاق ۱۸ سال الزامی می باشد در صورتی که فرد رزرو کننده دارای سن کمتری باشد رزرو ابطال می گردد و هزینه استرداد نمی شود.
  • • لازم به ذکر است حداکثر ظرفیت اتاق های هتل با احتساب یک تخت اضافه ۳ نفر بزگسال می باشد.
  • • پذیرش نوزاد تا کودک ۲ سال رایگان است، بین ۲ تا ۸ سال در صورت دریافت تخت اضافه وحتی درصورت عدم درخواست تخت اضافه طبق تعرفه مصوب دریافت می شود و هزینه نفر اضافه بالای ۸ سال نیز مبلغی مشخص می باشد.
  • • رزرو گیرنده تمامی موارد ذکر شده درخصوص شرایط و قوانین رزرو هتل را می پذیرد.
  • • رزروگیرنده قوانین لغو رزرو را مطالعه کرده و به آن آگاه می باشد.
  • • در صورت عدم رعایت قوانین مندرج در سایت, هتل هیچ مسئولیتی نسبت به بازپرداخت وجه نخواهد داشت.
  • • سایر قوانین مطابق با قانون رزرو هتل ها در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مراجع مرتبط می باشد.
  • • سایر قوانین رزرواسیون اینترنتی مطابق با قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران می باشد.
  • • توجه کسانی که به هر شکل در سامانه رزرو ایجاد مزاحمت یا اختلال نمایند , اعم از ایجاد رزروهای موقت متعدد یا تماسهای تلفنی و غیره , با استناد به قانون تجارت الکترونیک و به عاملیت پلیس فتا برخورد جدی صورت گرفته ومراتب جهت پیگیری به دستگاه قضایی ارجاع خواهد شد .
  • • کنسلی باید از طریق ارسال درخواست ابطال با همان آدرس ایمیل ثبت شده در هنگام ثبت رزرو اعلام شود.
  • • جریمه ابطال اتاق های رزرو شده تا ۷۲ ساعت قبل از ورود مهمان مشمول هیچگونه جریمه ای نمی باشد
  • • جریمه ابطال اتاق های رزرو شده ۴۸ساعت قبل از ورود ۱۵% , ۲۴ ساعت قبل از ورود مهمان ۲۰%یک شب اتاق های رزرو شده می باشد.
  • • جرائم اتاق های رزرو شده در صورت عدم تقاضای ابطال رزرو و عدم مراجعه مهمانان در اتاق ها معادل یک شب به تعداد و نوع اتاق های درخواست شده کل هزینه به حساب مهمان منظور خواهد شد.
  • • کاهش اتاق های رزرو شده نیز مشمول مقررات و جرائم فوق خواهد بود.
  • • در صورتی که ابطال رزرو شامل شرایط عودت وجه گردد مبلغ واریزی طی هفت روز اداری با هماهنگی واحد مالی عودت خواهد شد. شماره تماس ۲۵-۲۹۱۱۵۲۲۴-۰۲۱
  • • مدارک مورد نیاز مهمانان ایرانی جهت پذیرش: اصل شناسنامه، اصل پاسپورت و یا اصل کارت ملی می باشد. کارت های ارگانی ، گواهینامه ، کارت پایان خدمت و ... غیر قابل قبول هستند.
  • • مدرک مورد نیاز برای پذیرش مهمانان خارجی اصل پاسپورت به همراه ویزا و مهر ورود به ایران با تاریخ اعتبار و انقضا می باشد.
  • • لازم به ذکر است برای پذیرش زوج های ایرانی حتما یکی از زوجین باید دارای شناسنامه باشند پذیرش نفر دوم با کارت ملی یا پاسپورت بلامانع می باشد.
  • • صیغه نامه باید دارای مهر برجسته قوه قضاییه باشد و تنها مهر دفتر خانه عاقد به تنهایی مورد قبول نمی باشد
  • • در صورت ارائه صیغه نامه حتما زوجه باید دارای شناسنامه با توضیحات طلاق یا فوت در صفحه دوم باشد در غیر این صورت فقط با توضیحات و مجوز پدر زوجه در صیغه نامه اتاق تحویل خواهد شد. برای آقا وجود شناسنامه الزامی نیست کارت ملی یا پاسپورت نیز مورد قبول است.
  • • طبق قوانین هتل درصورت نقص مدارک شناسایی و عدم احراز هویت امکان پذیرش وجود ندارد و هزینه پرداخت شده مستردد نمی گردد.
  • • جهت رفاه مهمانان محترم امکاناتی نظیر کلوپ ورزشی در هتل رایگان می باشد.
  • •امکان برگزاری جلسات در اتاق ها و سوییت ها وجود ندارد و در صورت تمایل به برگزاری باید به واحد فروش و بازاریابی هتل مراجعه شود.
  • • کلیه مهمانان ملزم به رعایت شئونات اسلامی و قوانین داخلی هتل می باشند.
  • • چنانچه مهمان خسارتی به اموال هتل وارد نماید براورد هزینه آن بر عهده هتل بوده است ومهمان ملزم به پرداخت هزینه کارشناسی شده می باشد.
  • نکته : تور بر خلاف شرکتهای هواپیمایی قانون خاصی وجود ندارد
  • پروازهای چارتر معمولا ارزان تر هستند، البته این مسئله همیشگی نیست و در ایام تعطیل و جشن ها و اعیاد نرخ پرواز چارتری بسیار بالا و غیر معمول بوده ومحدودیتی نیز برای قیمت بلیط هواپیما وجود ندارد.
  • یکی از قانون های آژانس های مسافرتی این است که در صورت کنسلی پرواز چارتری، هیچ مبلغی بازگردانده نمی شود و پرواز سوخت کامل تلقی می¬گردد
  • * هرآژانس برای تور قانون خاصی برای کنسلی دارند *
  • ماده -- درخواست انصراف از سفر باید قبل از حرکت سفر به صورت حضوری و توسط شخص امضاء کننده قرارداد و به صورت مکتوب انجام شود.
  • توجه : * در صورت چارتر بودن محل اقامت، بلیت هواپیما یا قطار، مبلغ مسترد نخواهد شد.
  • * جریمه ابطال سفرهای یکروزه، تا ۴۸ ساعت قبل از سفر شامل ۷۰% مبلغ تور و از آن پس هیچ وجهی مسترد نخواهد شد.
  • از ۲۹ تا ۱۵ روز قبل از سفر ۱۰% از ۲۴ تا ۲۱ روز قبل از سفر ۳۵%
  • از ۱۴ تا ۷ روز قبل از سفر ۲۰% از ۲۰ تا ۱۱ روز قبل سفر ۴۰%
  • از۶ تا ۴ روز قبل از سفر ۴۰% از ۱۰ تا ۴ روز قبل از حرکت ۶۰%
  • از ۳ تا ۱ روز قبل از سفر ۶۰% ۳ روز تا زمان حرکت یا در صورت عدم حضور درسفر ۱۰۰%
  • از ۲۴ تا ۱۲ ساعت قبل از سفر ۸۰%
  • از ۱۲ساعت و عدم حضور در سفر ۱۰۰%
  • مسافر یا نماینده ایشان موظف است در هنگام ثبت نام، مشخصات فردی خود و همراهان را بطور صحیح و کامل ذکر نماید. بدیهی است هرگونه مغایرتی که در ثبت مشخصات مسافر صورت گیرد متوجه نماینده و مسافر بوده و کارگزار در این خصوص هیچ گونه مسئولیت در ارتباط با آن مسافر نخواهد داشت.
  • - درخصوص ثبت نام گروهی، فقط فردی که به نمایندگی از سوی مسافرین اقدام به ثبت نام و عقد قرارداد نموده مجاز به مراجعه به کارگزار جهت هرگونه پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی می باشد و سایر مسافرین در این خصوص مجاز به مراجعه به کارگزار نمی باشند. همچنین فرد ثبت نام کننده به عنوان نماینده، موظف است اطلاعات سفر را به سایر مسافرین انتقال دهد.
  • – مسافر موظف به احترام به آداب و رسوم و رعایت هنجارهای جامعه میزبان و عرف حاکم بر منطقه میباشد و در این زمینه باید به توصیه های راهنمای تور عمل نماید.
  • - همراه داشتن شناسنامه عکس¬دار و کارت ملی برای تمامی سفر‌ها الزامی است. با توجه به اینکه کارگزار در ابتدای سفر نسبت به احراز هویت مسافرین اقدام نموده و از حضور مسافرین ثبت نام نشده جلوگیری به عمل می آورد ، مسئولیت عدم تطابق اطلاعات اظهار شده هنگام ثبت نام با مدارک مثبته به عهده مسافر است.
  • - مسافر موظف است در ساعات اعلام شده در برنامه های گشت شرکت نموده و در صورت عدم حضور به موقع هنگام حرکت گشت، شخصاً متعهد قبول مشکلات احتمالی و پرداخت هزینه‌های مربوطه جهت پیوستن به گروه و ادامه برنامه گشت خواهد بود و کارگزار هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
  • - مسافر می بایست در طول گشت کلیه ضوابط حاکم بر سفر را پذیرفته و در صورت وارد نمودن هرگونه خسارت به محل های اقامت، وسایل حمل و نقل و مکان های مورد بازدید، شخصاً مسئول پرداخت خسارت وارده خواهد بود.
  • - در صورت افزایش و یا تغییر نرخ حاصله در قیمت سفر اعم از افزایش نرخ بلیط، هتل و یا سایر خدمات، با ارائه مدرک مستند از سوی کارگزار، مسافر موظف به پرداخت مابه التفاوت اعلام شده به کارگزار می‌باشد.
  • - چنانچه کارگزار مجبور شود در اثر شرایط غیر قابل پیش بینی طبیعی و محیطی، بخشی از گشت را ابطال کرده و خارج از چهارچوب اعلام شده در برنامه سفر نسبت به رزرو هتل یا کرایه وسایل نقلیه یا هرگونه عمل لازم در راستای اجرای سفری دیگر اقدام کند، مسافر موظف به پرداخت مابه التفاوت اعلام شده به کارگزار است.
  • - کلیه هزینه های خارج از برنامه به عهده مسافر می باشد.
  • - امضای قرارداد یا خرید تور به صورت الکترونیک از طرف مسافر یا نماینده وی، به منزله مطالعه دقیق مشخصات سفر، آگاهی کامل از مفاد قرارداد، شرایط ابطال سفر و اطلاع از کلیه لوازم ضروری و شخصی مورد نیاز سفر بوده و کلیه مسئولیت های ناشی از عدم توجه به مفاد این پیوست متوجه مسافر خواهد بود.
  • - مسئولیت مراقبت از فرزندان و حفظ اموال و مدارک شخصی در تمام طول سفر به عهده مسافر بوده و در این خصوص هیچ مسئولیتی متوجه راهنما و کارگزار نخواهد بود.
  • - مسافر یا نماینده ایشان موظف است بر اساس سطح توانایی جسمی خود و همراهان در تور متناسب با سختی سفر، ثبت نام نماید و همچنین در صورت نیاز به مصرف هرگونه داروی تجویز شده از سوی پزشک و یا استفاده از تجهیزات پزشکی خاص، آنها را در طول سفر همراه داشته باشد و می بایست راهنمای سفر خود را از این موضوع مطلع سازد.
  • - هرگونه مشکلات و هزینه ناشی از عدم آمادگی جسمانی یا عدم آگاهی مسافر از وضعیت جسمانی خود و یا امراض احتمالی مسافر در طول سفر بعهده مسافر خواهد بود.

    بخش روادید:

  • - کارگزار در خصوص عدم صدور روادید از سوی سفارتخانه ها برای هیچ یک از مسافرین مسئولیت نداشته و در صورتی که مسافرین به صورت گروهی ثبت نام نموده و یا به دلایلی سفارتخانه مربوطه از صدور روادید برای هر یک از مسافرین ممانعت نماید، سایر مسافرین می بایست از سفر استفاده نموده و در صورت اعلام انصراف بایستی مطابق ماده 36 قرارداد جرایم متعلقه را پرداخت نمایند.
  • - در صورتی که مسافر کلیه مدارک مورد نیاز را به موقع تسلیم و در وقت مقرر در سفارت خانه مربوطه حاضر و مراحل مختلف مصاحبه را انجام دهد ولی به هر علت سفارت از صدور روادید وی خودداری نماید، مسافر حق هیچگونه اعتراضی نداشته و کارگزار موظف به استرداد وجه دریافتی پس از کسر هزینه های انجام شده (شامل بلیت هواپیمای، کنسلی هتل و روادید و 10 % مجموع هزینه کل سفر به منظور خدمت صورت گرفته شده) به مسافر خواهد بود.
  • - در خصوص بستگان درجه یک (پدر، مادر، همسر و فرزندان مجرد)، 50% هزینه جرایم متعلقه در ماده 37 این قرارداد دریافت خواهد شد و در خصوص افرادی که موفق به اخذ روادید نشده اند .
  • - در صورت درخواست سفارت خانه مربوطه جهت انجام مصاحبه با مسافر و یا انگشت نگاری به منظور صدور روادید، مسافر باید با هماهنگی کارگزار در کنسولگری سفارتخانه ذیربط حضور یافته و در مصاحبه شرکت نماید و در صورت عدم حضور مسافر در وقت تعیین شده و یا عدم ارائه مدارک کافی درخواستی از سوی سفارت که منجر به عدم دریافت روادید می گردد، جرایم منعقده در ماده 37 این قرارداد اخذ خواهد شد.
  • - در صورتی که به هنگام ابطال تور توسط مسافر ويزای وی اخذ شده باشد کارگزار مجاز به ابطال ويزای مربوطه توسط مقامات سفارت صادر کننده ويزا خواهد بود و هزينه قانونی مربوط به ويزا نيز به اضافه جرائم ابطال تور از مسافر اخذ خواهد شد.
  • بخش پرواز:

  • - در خصوص امور مربوط به پروازهای هوایی با توجه به مقررات حمل و نقل هوایی که در تاریخ 12 اکتبر 1929 در ورشو به امضاء رسیده است و نیز اصلاحیه پیمان مزبور که در تاریخ 28 سپتامبر 1995 در لاهه تصویب گردیده و همچنین مقررات مربوط به سازمان هواپیمایی کشوری عمل خواهد شد.
  • - مسئولیت تاخیر،کنسلی، سرویس داخل هواپیما و همچنین مسائل فنی پرواز در کلیه پروازهای موجود در برنامه سفر، به عهده شرکت هواپیمایی است.
  • بخش ضمانت نامه:

  • ماده - ارائه ضامن معتبر بر حسب نیاز سفرهایی که احتیاج به معرفی ضامن و یا ارائه ضمانت نامه دارد از سوی مسافر الزامی است.
  • - در صورتیکه مسافر یا هر کدام از مسافران یاد شده در این قرارداد از بازگشت به کشور در تاریخ از پیش تعیین شده در قرارداد، خودداری نمایند، کارگزار می تواند ضمانت نامه مورد توافق در این قرارداد را مطابق مواد 221 و 230 قانون مدنی به عنوان خسارت ناشی از تخلف انجام شده، در اختیار مراجع ذیصلاح قرار داده و مسافر و یا وکیل قانونی وی، حق هرگونه اعتراض و درخواست تعدیل از محکمه را از خود سلب نماید. این بند بر اساس ماده 10 قانون مدنی بوده و برای طرفین و قائم مقام قانونی آنها لازم الاتباع است.
  • تعهدات مسافر:

  • - مسافر موظف است در ساعات اعلام شده در برنامه های گشت شرکت نموده و در صورت عدم حضور به موقع هنگام حرکت گشت، شخصاً متعهد قبول مشکلات احتمالی و پرداخت هزینه‌های مربوطه جهت پیوستن به گروه و ادامه برنامه گشت خواهد بود و کارگزار هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
  • - هرگونه هزینه و خسارت در طول سفر که به دلایل تبعیت نکردن از دستورات راهنما، گشت های خارج از خدمات کارگزار و یا عدم استفاده از لوازم ضروری شخصی هر سفر، تماماً متوجه مسافر خواهد بود و مسافر تنها می تواند بر اساس تبصره 10 ماده 33 از خدمات بیمه استفاده نماید.
  • - مسافر می بایست در طول سفر کلیه ضوابط حاکم بر سفر را پذیرفته و در صورت وارد نمودن هرگونه خسارت به محل های اقامت، وسایل حمل و نقل و مکان های مورد بازدید شخصاً مسئول پرداخت خسارت وارده خواهد بود.
  • - در صورت افزایش و یا تغییر نرخ حاصله در قیمت سفر اعم از افزایش نرخ بلیط، وسایل حمل و نقل شامل هواپیما، قطار، کشتی و حمل و نقل های زمینی، هتل و یا سایر خدمات، با ارائه مدرک مستند از سوی کارگزار، مسافر موظف به پرداخت مابه التفاوت اعلام شده به کارگزار می‌باشد
  • - چنانچه کارگزار مجبور شود در اثر شرایط طبیعی و محیطی و یا حوادث غیر مترقبه، بخشی از گشت را ابطال کرده و خارج از چهارچوب اعلام شده در برنامه سفر نسبت به رزرو هتل یا کرایه وسایل نقلیه یا هرگونه خدمات اضافی دیگر اقدام کند، مسافر موظف به پرداخت مابه التفاوت اعلام شده به کارگزار است.
  • -کلیه هزینه های اضافه و خارج از برنامه و یا گشت های اختیاری به عهده مسافرین می باشد که لازم است در زمان اجرای گشت نسبت به پرداخت آن اقدام شود.
  • - پرداخت هزینه سفر از طرف مسافر به کارگزار به منزله مطالعه دقیق مشخصات سفر، آگاهی کامل از مفاد قرارداد، شرایط ابطال سفر و اطلاع از کلیه لوازم ضروری و شخصی مورد نیاز سفر بوده و کلیه مسئولیت های ناشی از عدم توجه به مفاد این قرارداد متوجه مسافر خواهد بود.
  • - مسافر پس از واریز وجه نقد به حساب کارگزار ملزم به اطلاع کتبی به کارگزار و دریافت تاییدیه ثبت نام می باشد، در غیر اینصورت ثبت نام آن مورد تایید نمی باشد.
  • - مسئولیت مراقبت از فرزندان و حفظ اموال و مدارک شخصی در تمام طول سفر به عهده مسافر بوده و در این خصوص هیچ نوع مسئولیتی متوجه راهنما و یا کارگزار نخواهد بود.
  • - مسافر یا نماینده ایشان موظف است بر اساس سطح توانایی جسمی خود و همراهان در تور ثبت نام نماید و همچنین در صورت مصرف هرگونه داروی تجویز شده از سوی پزشک و یا استفاده از تجهیزات پزشکی خاص، آنها را در طول سفر همراه داشته باشد و می بایست راهنمای سفر خود را از این موضوع مطلع نماید.
  • - هرگونه مشکلات و هزینه ناشی از عدم آمادگی جسمانی یا عدم آگاهی مسافر از وضعیت جسمانی خود و یا امراض احتمالی مسافر در طول سفر بعهده مسافر خواهد بود.
  • ماده - چنانچه مسافر ممنوع الخروج باشد و يا در بدو ورود به کشوري مقامات محلي از ورود وی جلوگيري به عمل آورند، مسافر ملزم به پرداخت جريمه هاي ماده36 قرارداد بوده و سرپرست تور فقط موظف به همکاري جهت بازگشت مسافر به کشور بوده و هيچ مسئوليتي متوجه کارگزار نخواهد بود. کلیه هزينه های اقامت در سالن ترانزيت تا زمان بازگشت به عهده مسافر مي باشد.
  • تعهدات کارگزار :
  • - کارگزار موظف است برنامه سفر مورد قرارداد را با ذکر مشخصات آن، در هنگام عقد قرارداد به امضاء مسافر یا نماینده ایشان رسانیده و به او ارائه نماید.
  • - کارگزار متعهد است که برنامه سفر مورد توافق را بطور کامل انجام دهد و در صورت وقوع هرگونه پیشامد غیر منتظره از قبیل شرایط فوق العاده جوی، جنگ، شورش و مشکلاتی که از کنترل کارگزار خارج بوده و سبب ابطال و یا تغییر برنامه گشت و یا سفر شود، هیچگونه مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.
  • - در سفرهای زمینی، اگر وسیله نقلیه به هر دلیل از حرکت باز ایستد، جایگزینی و هزینه وسیله نقلیه جدید بر عهده کارگزار بوده و زمان لازم جهت تأمین وسیله نقلیه جدید و تأخیر در اجرای سفر مورد قبول مسافر است.
  • - کارگزار موظف است در سفرهای زمینی از وسیله نقلیه متناسب با تعداد مسافران و مسیر گشت (اعم از آسفالت یا خاکی) استفاده نماید.
  • - کارگزار موظف است بیمه سفر را در مورد مسافر اعمال نموده و در صورت بروز هرگونه حادثه ای در محدوده مکانی و زمانی سفر، مسافر می‌تواند بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش اقدام نماید و در این خصوص کارگزار همکاری و مساعدت لازم را به عمل خواهد آورد.
  • - در صورت بروز هرگونه حادثه که منجر به خسارت جسمانی در طول سفر گردد، مسافر می تواند پس از طی مراحل قانونی و پزشکی با دریافت گزارش از کارگزار به شرکت بیمه مراجعه و طبق تعرفه های بیمه اقدام به دریافت خسارت نماید. در خصوص هزینه های درمانی مازاد بر بیمه مسئولیت کارگزار و طول درمان، هیچگونه مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.
  • - درصورتیکه مسافر به هر دلیل جدا از برنامه سفر کارگزار به گروه ملحق و یا قبل از پایان سفر از گروه جدا شود، بیمه مسافر فقط از ابتدای الحاق وی به سفر و یا تا زمان انفصال وی از سفر معتبر بوده و فقط در زمان حضور وی در سفر اعمال خواهد شد و کارگزار در خارج از این زمان هیچگونه مسئولیتی در قبال مسافر نخواهد داشت.
  • شرایط ابطال سفر :

  • - در خواست انصراف از سفر باید قبل از حرکت سفر و توسط شخص امضاء کننده قرارداد و بصورت مکتوب انجام شود.
  • - کارگزار موظف است تاریخ و شماره انصراف کتبی مسافر را در دفاتر رسمی خود ثبت نماید.
  • ماده - شرایط ابطال سفرهای عادی و نوروزی توسط مسافر
  • نظر به اینکه برای هر تور برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام می‌گردد، لذا کنسل نمودن سفر از سوی مسافرین محترم به منزله برهم ریختگی تمامی این برنامه‌ریزی‌ها خواهد شد و این کنسل نمودن هر چه به زمان سفر نزدیکتر باشد مشکلات بیشتر خواهد بود لذا پرداخت جریمه کنسل نمودن تور امری بدیهی است .
  • توجه :
  • * جریمه کنسلی بلیت هواپیما و قطار دریافت خواهد شد.
  • * در صورت چارتر بودن محل اقامت، بلیت هواپیما یا قطار، مبلغ مسترد نخواهد شد.
  • لطفا " برای رزرو تور و راهنمائی بیشتر با شماره تلفن 02188193770 تماس حاصل نمائید .
  • خريد تنها براي كاربران عضو این سامانه امكانپذير است.
  • صدور بلیت الکترونیک و تاييد قطعی پرداخت از جانب مسافر ظرف مدت حداکثر ده دقیقه امکان‌پذیر است، در غیر این صورت رزرو جا ابطال می‌گردد و بلیت الکترونیکی صادر نمی‌گردد.
  • در صورت قطع ارتباط اينترنت پس از خريد بليط و پرداخت بانكي ، مشخصات بليط را از طريق همين سايت استعلام نماييد . در صورت عدم صدور بليط مبلغ كسر شده از حساب شما حداكثر ظرف 24 ساعت بصورت خودكار توسط بانك برگشت ميگردد.
  • ابطال جا و استرداد بلیت الکترونیک تا 2 ساعت قبل از حركت از طریق اینترنت امکان پذیر است.
  • بدليل محدوديت بانكي مبلغ بليط استرداد شده پس از كسر 10% از بهای هر بلیت به اعتبار خريد شما افزوده شده و قابل انتقال به حساب بانكي شما نيست.
  • لطفا قبل از خريد قطعي به مقصد ، مبدا ، ساعت و تاريخ حركت نوجه فرماييد. جابجايي تاريخ و ساعت حركت از طریق این سامانه امکانپذیر نبوده و مشمول قوانين استرداد ميباشد.
  • دریافت وجه استرداد در پایانه مبدا در هر زمان قبل و بعد از حرکت و پس از کسر جریمه مربوطه امکانپذیر است مشروط به اینکه بلیط قبلا در سایت استرداد نشده باشد.
  • مسافرین محترم موظف به حفاظت از کدهاي اعلام شده از جانب سيستم مي‌باشند.
  • اطلاع رسانی در خصوص خرید و استرداد، از طریق پیام کوتاه و پست الکترونیکی انجام می‌پذیرد، لذا مسئولیتِ صحتِ شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی به عهده‌ی خریدار است.
  • کليه‌ی عمليات خريد بليت در اين سايت مشمول قوانين جاریِ تجارت الکترونيک بوده و هرگونه تخلف تحت پيگرد قانونی قرار خواهد گرفت.